Домашна торта

10 07 2010

Мойта малка дъщеря, Александра-Александра… цяла седмица се вдига на пръсти пред кухненския плот и казва „То-та, то-та“. Знам, че в яслата им дават т.н. домашна торта – бисквити и крем, затова предположих, че точно това търси. Снощи след работа напазарувахме необходимите продукти и след вечеря се захванах с приготвянето на тортата.

домашна торта

За една йенска тавичка с размери 28х18 са ви необходими следните продукти:

1 голям пакет бисквити „Закуска“ (като на мен не ми достигнаха съвсем малко и добавих налични чаени бисквити (3-4 бр.)

1 нишесте (Али си избра с вкус на лимон)

700 мл прясно мляко (толкова са необходими за приготвяне специално на това нишесте) и още малко за накисване на бисквитите преди да ги подредим в тавичката

5 пълни с.л. захар

натурално какао за поръсване

домашна торта

Приготвяне на тортата:

В 100 мл от млякото разтваряме нишестето, а останалите подсладени 600 гр мляко сваряваме на котлона и при кипването му, добавяме разтвореното нишесте, разбъркваме добре и оставяме на котлона да „клокне“ няколко пъти и да добие желаната гъстота.

Започваме подреждането на тортата.

В една купичка сипваме малко прясно мляко (аз го смесих с малко студен чай, за да добият бисквитките леко плодов вкус), топим всяка бисквита, като не държим прекалено много, за да не станат много меки. Редим в тавичката един ред бисквити, отгоре покриваме с крем и пак в същия ред, като накрая завършваме с крем. На мен ми се получиха 3 реда. Отгоре покриваме с какао. Слагаме в хладилника да стегне за няколко часа, най-добре за цяла нощ.

Тази сутрин половината тавичка вече я няма🙂

домашна торта


Действия

Information

4 responses

11 07 2010
Дончо

Те туй е нещо, дето и аз бих го пробвал да го направя🙂

12 07 2010
Sunny

Предизвиквам те!

13 07 2010
изработка на сайт

Ах и баба ми ми правеше такава. Ей как ми припомни да я помоля да направи пак🙂 Мерси, мерси, мерси :)))

6 01 2011
3D Уеб дизайн

Добре би било да се пробва🙂

Вашият коментар

