Доматена крем-супа

16 12 2009

Днес нямаше да готвя, бях решила да почивам цял ден след безсънната нощ от никненето на кътници на Александра. Но тъй като до края на годината няма да вземам храна от детската кухня, ми се прииска да предложа по-разнообразна храна на малката принцеса и така в главата ми изникна идеята за доматена супа. Поразрових нета за идеи и скалъпих следното:

доматена крем-супа

Нужни са ви (за 3-4 порции):

3 големи домата

2-3 скилидки чесън

зехтин, сол, захар, черен пипер

стрък целина, босилек

1 с.л. брашно за сгъстяване (ако е нужно)

1 с.л. готварска сметана

Приготвяне:

Доматите се разрязват на половинки и се слагат в тавичка, поръсват се със зехтин, сол, черен пипер и чесън на прах (ако нямате на скилидки, като мен). Запичат се във фурната до покафеняване. Отнема около половин час.

След като са готови доматите, ги обелваме (това е по желание) и пасираме, заедно с течността, която се е отделила при печенето. Заедно с доматите аз пасирах и целината.

Загряваме малко мазнина в тенджера на котлона и изсипваме доматеното пюре. Разреждаме с вода до получаване на желатана гъстота. Варим до готовност. След това посоляваме, слагаме щипка захар, чесън на прах, сух босилек и още малко черен пипер. Добавяме 1 шепа фиде (може да го замените и с някакви макарони или кус-кус) и доваряваме около 10 мин. Аз сгъстих супата с 1 с.л. брашно, защото стана по-рядка от това, което желаех да се получи. След като супата е готова, сипах малко готварска сметана, но след като махнах тенджерата от котлона. И тъй като аз съм абслютен аматьор, сметаната ми се пресече🙂 Затова преди да я добавите към супата, е необходимо да изравните температурите.

Супата се сервира гореща в дълбока купа, с натрошен сухар и малко сиренце. Уверявам ви, че резултатът си заслужава вашето внимание!

Да ви е сладко!


Действия

Information

One response

21 12 2009
Ships

Много обичам домати и доматена супа. Страхотна е найстина, освежаваща и засищаща.

Вашият коментар

