Пролетен гювеч

9 03 2009

Ето моята реплика на Осмомартенския гювеч на Вера, с малко изменения от моя страна.

p1060201

Ето как го направих аз. Взех 400-500 гр свински гулаш, 200 гр цели гъби от буркан, половин стрък праз лук, 1 по-голям морков, 2 чушки сиврия, 1 дебела червена чушка, половин стрък целина (само стеблото), 1 обелен домат, 50 гр бяло вино, 100 гр вода, 6 с.л. соев сос, 3 с.л. лимонов сок, червен пипер, черен пипер, 1 с.л. универсална подправка, 1 с.л. смесени сушени зеленчуци за супа. Приготвих така: тъй като нямах време за мариноване, обърках парчетата месо със соевия сос, лимоновия сок, черния и червения пипер и поставих в йенската тавичка. Докато то престояваше, аз нарязах праза на колелца, а останалите зеленчуци на ивици, след което ги добавих към месото, заедно с целите гъбки. Сипах виното и водата, сложих останалите подправки и обърках. Сложих да се пече, но на 200 градуса. Отне ми доста повече време, отколкото Вера е писала в рецептата си – може би около час и половина, след което запекох за 10 мин без капак. Преди, обаче да отворя тавичката, добавих малко брашно и разбърках. Стана много  вкусно. И накрая, вместо с магданоз, гарнирах с натрошено сиренце и сервирах така:
p1060200

 Вместо общоприетото, ястието да се сервира със същото вино, с което е приготвено, аз сипах мерло.

Наздраве!


Действия

Information

2 responses

10 03 2009
Вера

Изглежда доста добре, надявам се и на вкус да е било чудесно. А за минутите си права, но аз дадох ориентировъчно време за печене, тъй като не съм засичала колко точно престоя във фурната. Оправих го на 1 час. Все пак всяка уважаваща себе си домакиня ще провери кога ястието е достигнало кулинарна готовност, без да си гледа постоянно часовника. Аз понене го правя.
и един офтопик. В коментарите има активен pingback, пуснат оттук, затова изтрих втория ти коментар с който даваш линк към този пост. Няма смисъл от него.
Наздраве!🙂

10 03 2009
Sunny

За pingback-а се сетих чак, когато постнах коментара си и видях, че излязоха и двете – ами напоследък рядко ми се случва да пиша и затова! Но обещавам да се поправя🙂

Вашият коментар

