Коледни сладки

12 12 2008

p1050565

Ето до какво води коледното ми настроение…

Дойде ли месец Декември, ме обзема едно коледно настроение, камбанки звънят в мислите ми, миризма на коледен огън от камината и вкусни гозби от печката на баба се връщат в спомените ми от предходната Коледа… И така в мен се зароди желанието да направя сладки, което по принцип се случва рядко. 

Попаднах на една рецепта за меденки и още на другата сутрин, дори преди да съм изпила кафето си, започнах…

1 ч.л. сода за хляб се смесва с 2 с.л. кисело мляко

1 ч.ч. захар се разбърква с миксер заедно с 2-3 яйца, към тях се прибавят:

4 с.л. мед, 1 канела, 1 ванилия, 2/3 ч.ч. олио и брашно, колкото поеме (при мен отиде около 700 гр), добавя се и сместа с киселото мляко.

Трябва да се получи меко и лепкаво тесто, което се разточва върху намаслена повърхност с намаслена точилка. Аз лично предпочетох да направя меденките с формички (нищо, че повечето загубиха формата си при изпичането – но така добиха съвсем „домашен“ вид).  От тази смес ми се получиха 3 големи тави (от тези квадратните, които се продават заедно с фурната). Изпекох меденките върху пергаментова хартия в предварително загрята фурна на 200 градуса. Стават за около 10-15 мин.  Хубаво е след изваждането меденките да се отделят една от друга и да се подредят върху някаква хартия да изстинат, за да не се слепят една за друга. 

И така 2-3 часа по-късно едната тавичка меденки се озова в една торбичка, за да почерпи моята любима приятелка и съблогърка Вера – тя сама ще си каже дали й се усладиха🙂

На другия ден беше втората фаза на моите висши сладкарски умения :D . Слепих меденките две по две с шипков мармалад. Разтопих един натурален шоколад, добавих малко сметана от флакон, след което потопих всяка слепена двойка меденки в шоколадовата смес, поръсих зхарни пръчици и оставих отново върху пергаментова хартия в хладилника за няколко часа да се стегнат.  

И резултатът беше налице – цялият поднос беше изяден от гостите ми на връх Никулден, след обилна рибна вечеря, заедно с чаша ароматен чай Ройбош…

Еех, Коледа…

Пожелавам Весели Коледни Празници на всички и нестихващо коледно настроение за дълго време напред :)   

p1050617


Действия

Information

3 responses

12 12 2008
Вера

Ммм, много вкусни бяха меденките. Скъпа, аз ти казах, че пари можеш да правиш от тях.😉

12 12 2008
Sunny

Хех-хех🙂

13 12 2008
Дончо

А аз си чакам палачинките сега, но не бих отказал и малко от онази чиния там, мммм!

Вашият коментар

