Ода за кафето

16 11 2007

coffeelover.jpg

Ако можех да „поетствам“, бих написала ода за кафето – една от най-популярните напитки в света. Със своето силно тонизиращо действие, кафето ни дава така нужната енергия през деня.

Аз съм силно привързана към кафето, ако мога така да определя отношението си към него. Няма да пиша ода, но ще ви разкажа за преживяванията си от вчера, които още повече засилиха любовта ми към тази силно ароматна напитка.

От известно време (повече от няколко месеца, а може би и година) има периоди, в които имам силна, остра болка в горната част на стомаха, понякога придружена с киселини и гадене. Може би вече се досещате, че става дума за гастрит. И аз имах такива предположения, но много време отлагах посещението си при гастроентеролог, защото съм чувала за неприятното изследване, което представлява пъхане на маркуч през устата, който влиза в стомаха и през него се пъха камера, с която се оглежда лигавицата. Меко казано, неприятно усещане. Мен лично ме боля гърлото през цялото време, днес още ме боли, като натъртено е. Цялата гадост продължава не повече от минута, но е достатъчно да ти остане спомен за дълго време. Оказа се, че имам остра форма на гастрит, която е лечима, но заедно с лечението трябва да се спазва строга диета, която можете да прочетете в линка, който съм дала по-горе. Там написаното е малко по-поносимо от диетата, която ми даде моята лекарка. Според нея, не трябва изобщо да пия кафе и черен чай. Не ме притеснява факта, че ще се храня здравословно (?!) – кой ли го притеснява! И алкохол да не пия не ми е проблем. Но кафето…. не мога да откажа! Опитах – вчера цял ден се настройвах, че от днес започва безкофеиновият ми период. В резултат на което тази сутрин се събуждам с адско главоболие (и болка в гърлото – от вкарването на маркуча). Но аз реших, че ще съм упорита, и не мисля за кафе. Изпих си първото хапче от лечението и малко по-късно взех Benalgin за главата. Не помогна – след повече от 2 часа главата ме болеше все така зверски. Взех още един хап. Погледът ми започна да се премрежва и да ми се вие свят. И това беше капакът на всичкo. Отидох в близкото кафене и си взех кафе. Те пък като че ли са усетили отчаянието ми – направиха ми най-страхотното кафе, което някога съм пила – с млечна пяна (т.н. кафе – латте). Затварям очи и още веднъж си припомням удоволствието от топлата напитка, стичаща се в гърлото ми… няма такова усещане! И това беше – взех решение! Няма да отказвам кафето – готова съм на всичко друго, но не и да се лиша от кафе. Тези 3 часа, в които се мъчих без кафе, ми дадоха да разбера колко много се нуждая от силата и енергията, които ми дава тази напитка. Един живот живеем, в крайна сметка, и няма да се отказвам от нещо, което ми доставя такова неописуемо удоволствие! Само, който не го е изпитал, няма да го разбере!

Остава ми надеждата, че не това е предизвикало гастрита ми! И съвсем скоро ще се установи! Стискам си палци Thumbs up! !


Действия

Information

6 responses

17 11 2007
muhlio

И на мен ми е любимо, но толкова като теб не🙂
Пия кафенце и лягам да спя,а като стана се чуствам просто перфектно …
За болеста и аз ти стискам палци! Дано ти мине!😉

18 11 2007
Дончо

Известно ми е какво значи това пристрастяване. При мен беше само физическо (в смисъл – *имах* нужда от наркотика), но понякога го има и чистото „психическо“ такова – кафето като приятел.

Пожелавам ти да успееш да го превъзмогнеш, както и да мине гастрита окончателно и безвъзвратно. Независимо дали се лишиш от любимия наркотик или не🙂.

Успех!

18 11 2007
Sunny

Благодаря и на двама ви!
Вече трети ден си вземам лекарството, като си пия кафенце, но по-разреденичко с прясно млекце, и се чувствам много добре! Това, според моето скромно мнение (което е далеч от това на професионалиста), означава, че кафето не предизвиква дразнене на стомашната лигавица при мен! Една победа за мен🙂 ! Иначе продължавам да спазвам останалата част от диетата. Само да знаех колко време ще продължи това…

22 11 2007
Миглен

Охх кафенце, отивам за едно🙂

24 11 2007
albinos

И аз бях страстен любител на кафето, но заедно с цигарите и заради високото кръвно го спрях и него. Сега не ми липсва, даже имам чувството, ако изпия една чашка кафе ще ми стане лошо и ще припадна. Оздравявай бързо!🙂

25 11 2007
Sunny

Aз пък съм с ниско до нормално кръвно – в никакъв случай не е високо. И си пия кафенце, пък каквото ще да става🙂

Вашият коментар

